ROMINA FARKAS CQ II
ROMINA
FARKAS





Der letzte blaue Himmel


Rapunzel


Beim Sonnenuntergangglotzen waren früher alle immer so total ergriffen 💠 (RFABOTOU)


The Sudden Happening of Summer


Arctic Outbreak 2018 💠 (RFABOTOU)


Ready for a bit of the old ultraviolet 💠 (RFABOTOU)


When the Mountain Not Comes to the Profit


No Signal


Like Ice in the Sunshine


Rosebud


CQ II


Curroscopulus


Each Year We Try To Do Something International (PLAY America)


1 0 0  J A H R E


INFO
NEWS
CONTACT



CQ II
2012

Installation
2,02 × 2,02 × 2,02 m
Holz, Metall, Kunststoff, Farbe, Lack / timber, metal, plastics, paint, varnish



Ein deformierter Deckenfluter überträgt durch seinen Lampenschirm aus lichtdurchlässigem, weißlichem Plastik das Licht von außen auf bündelnde Art und Weise in eine Black Box. Sein verlängerter Stiel ist weiß lackiert, sodass dessen Kontur auch im abgedunkelten Raum erkennbar bleibt. Die Farbigkeit des Lichts, das in den Raum übertragen wird, ist von der Wetter- und Umgebungssituation des Außenraums abhängig und verändert sich kontinuierlich. So gestalten vorbeiziehende Wolken, Tages- und Nachtzeiten etc. die konkrete Lichtart im Raum.
























A deformed uplight transmits bundled exterior light within a black box. This light is transmitted from the outside environment through a stylised lampshade made of translucent, whitish plastic. The extended shaft of the lamp is painted white so that the contour is still recognisable in the darkened space. The chromaticity transmitted to the black box is dependent on the weather and ambient conditions of the exterior room and is in a state of constant change. Thus, for example, passing clouds, deviations due to day and night phases, and other ambient factors are all tangibly reflected in the blackened space.